Bijna naar Brno - Reisverslag uit Maribor, Slovenië van Marianne Feikema - WaarBenJij.nu Bijna naar Brno - Reisverslag uit Maribor, Slovenië van Marianne Feikema - WaarBenJij.nu

Bijna naar Brno

Door: Marianne Feikema

Blijf op de hoogte en volg Marianne

05 September 2013 | Slovenië, Maribor

Beste lezers,

Welkom op mijn reisblog waarop ik mijn avonturen in Brno met jullie zal delen. Aanstaande zaterdag 7 september vertrek ik samen met mijn ouders naar Tsjechië. De camper is inmiddels behoorlijk volgeladen met spullen voor een in te richten studentenkamer, winter- en zomerkleding en andere eerste levensbehoeften. Het is de bedoeling dat we dit weekend overnachten op een camping in de buurt van Dresden, waarna we op zondag doorrijden naar Brno. Daar hoop ik dezelfde dag nog over de sleutels van mijn appartementje te beschikken. Als dat niet lukt, blijf ik nog even met mijn ouders op een camping buiten de stad. Vanaf volgende week start de introductieweek en zal ik allerhande formaliteiten moeten regelen. Gelukkig heb ik een Tsjechische buddy (mentor) toegewezen gekregen die mij zal begeleiden met het aanvragen van een verblijfsvergunning, het openen van een Tsjechische bankrekening, SIM-kaart, openbaar vervoerpas, etc. Ik zal de komende tijd veel nieuwe mensen leren kennen en ervaringen opdoen. Ik probeer om ongeveer één keer per maand een nieuw verslag te plaatsen, zodat jullie op de hoogte kunnen blijven van mijn leven in Tsjechië. Ook streef ik ernaar om mijn belevenissen zo boeiend en bondig mogelijk te omschrijven. Reacties vind ik erg leuk, maar voel je vooral niet verplicht om op ieder verslag te reageren.

Voor nu de groetjes uit een zonovergoten Fryslân en tot ziens/oant sjen!

Marianne

  • 05 September 2013 - 13:35

    Lidewij:

    Leuk hoor! Zo kunnen we je een beetje blijven volgen!
    Heeeeel veel plezier en succes met je studie!!
    Nog een weekje, dan vertrek ik ook.. :D
    Zie je in december! X Lidewij

  • 05 September 2013 - 23:09

    Anna:

    Lieve Marianne,

    Het cijfer 7, jouw vertrekdag naar Brno, is een geluksgetal. Op de 7e van de maand september werd ik voor de eerste keer mem. Een geluksdag met hoofdletters die al 37 jaar duurt. Dat is wat ik jou toewens; ontzettend veel geluk in alle opzichten. dag, dag, liefs Anna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marianne

Welkom op mijn reisblog! Ik ben vanaf oktober 2012 tot februari 2013 in Maribor, Slovenië, vanwege studie. Ik zal proberen om mijn reisverslagen zo goed mogelijk bij te houden. Reacties op mijn blog vind ik leuk. Veel leesplezier!

Actief sinds 12 Juli 2012
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 32717

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 01 Juli 2015

Studeren in Brno

28 September 2012 - 01 Februari 2013

Studeren in Maribor

Landen bezocht: